Vladimira Nazora: Njezin san

„Da odrežem dvije plahte mjesečine…“ Vladimir Nazor pisao je u vrijeme hrvatske moderne. Njegova djela mogu se  razdijeliti u nekoliko umjetničkih faza: prva od tih faza bila je historicizam koji je prepoznatljiv po zanimanju za nacionalne legende i mitove, a njemu pripadaju djela Slavenske legende iz 1900. i Hrvatski kraljevi iz 1912,  potom slijedi faza vitalizma u kojoj prevladava opijenost Opširnije

Vremenik gradske razine smotre LiDraNo 2025. – dopunjeno

Smotra LiDraNo 2025. na razini gradskih četvrti (Trnje, X. gimnazija, Novi Zagreb – istok, Novi Zagreb – zapad, Trešnjevka – sjever, Trešnjevka – jug, Črnomerec, Stenjevec, Podsused – Vrapče) održat će se 11. i 12. veljače. Kako je na snazi Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama, svi sudionici setrebaju pridržavati sljedećih uputa: RASPORED Utorak, 11. 2. 2025. Opširnije

Projekt Njegovanjem tradicije do digitalnog detoksa

Projekt Njegovanjem tradicije do digitalnog detoksa povezuje učenike naše škole svih uzrasta u zajedničkom istraživanju i upoznavanju tradicijske kulture te u stvaranju predmeta nadahnutim tradicijskim motivima pojedinih krajeva. Ovim projektom razvijaju se i povećavaju sposobnosti i vještine koje su bitne za daljnji razvoj učenika (fina motorika ruku, strpljivost, ustrajnost, preciznost, koncentracija, pamćenje, jezično izražavanje). Kroz projekt želimo učenike udaljiti od Opširnije

Provedba aktivnosti u Projektnom tjednu 2024.

U tjednu od 19. do 22. studenoga u školi, ali i izvan nje provodio se Projektni tjedan Prve gdje su učenici bili podijeljeni u različite zanimljive projekte. Prezentacija istih bila je 22. studenoga u večernjim satima u prostorima škole gdje su roditelji učenika imali priliku vidjeti u koje su sve učenici projekte bili uključeni te što su novo naučili. U Opširnije

Kanon i fanon – predavanje u I. gimnaziji

U okviru kulturne djelatnosti školske knjižnice, u petak, 29. studenoga 2024., u kinodvorani I. gimnazije, dr. sc. Lovro Škopljanac održao predavanje učenicima I. gimnazije na temu “Kanon i fanon”, u kojem je govorio o značenju i uporabi književnog kanona u kulturi. Naglasio je da se kanon često koristi kao alat za razdvajanje visoke i niske, elitne i popularne književnosti. Razmatrajući Opširnije